SZKOŁA SP8 RUDOŁTOWICE


SP8 jest szkołą, która zapewnia wszechstronny rozwój osobowości uczniów i wspomaga rodzinę w procesie wychowania. Gwarantujemy nauczanie przez wysoko wykwalifikowaną kadrę, opierającą współpracę z uczniami i rodzicami na zasadzie partnerstwa. Dokładamy wszelkich starań, aby uczeń czuł się u nas pewnie i bezpiecznie.

Get Adobe Flash player

Ogłoszenia

PROSIMY O WSPARCIE - 1% podatku

Informacja do umieszczenia na zeznaniu podatkowym: Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Edukacji Dzieci i Młodzieży „OMNIBUS” KRS: 0000237488 dla SP8 Rudołtowice.


WYWIADÓWKA

21 listopada 2018 r. o godz. 17.00 odbędzie się wywiadówka dla rodziców uczniów naszej szkoły. Po niej zaplanowane jest zebranie Rady Rodziców.


PROSIMY O WSPARCIE - 1% podatku

Informacja do umieszczenia na zeznaniu podatkowym: Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Edukacji Dzieci i Młodzieży „OMNIBUS” KRS: 0000237488 dla SP8 Rudołtowice.


WYWIADÓWKA

21 listopada 2018 r. o godz. 17.00 odbędzie się wywiadówka dla rodziców uczniów naszej szkoły. Po niej zaplanowane jest zebranie Rady Rodziców.


PROSIMY O WSPARCIE - 1% podatku

Informacja do umieszczenia na zeznaniu podatkowym: Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Edukacji Dzieci i Młodzieży „OMNIBUS” KRS: 0000237488 dla SP8 Rudołtowice.


WYWIADÓWKA

21 listopada 2018 r. o godz. 17.00 odbędzie się wywiadówka dla rodziców uczniów naszej szkoły. Po niej zaplanowane jest zebranie Rady Rodziców.


PROSIMY O WSPARCIE - 1% podatku

Informacja do umieszczenia na zeznaniu podatkowym: Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Edukacji Dzieci i Młodzieży „OMNIBUS” KRS: 0000237488 dla SP8 Rudołtowice.


WYWIADÓWKA

21 listopada 2018 r. o godz. 17.00 odbędzie się wywiadówka dla rodziców uczniów naszej szkoły. Po niej zaplanowane jest zebranie Rady Rodziców.


PROSIMY O WSPARCIE - 1% podatku

Informacja do umieszczenia na zeznaniu podatkowym: Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Edukacji Dzieci i Młodzieży „OMNIBUS” KRS: 0000237488 dla SP8 Rudołtowice.


WYWIADÓWKA

21 listopada 2018 r. o godz. 17.00 odbędzie się wywiadówka dla rodziców uczniów naszej szkoły. Po niej zaplanowane jest zebranie Rady Rodziców.


PROSIMY O WSPARCIE - 1% podatku

Informacja do umieszczenia na zeznaniu podatkowym: Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Edukacji Dzieci i Młodzieży „OMNIBUS” KRS: 0000237488 dla SP8 Rudołtowice.


WYWIADÓWKA

21 listopada 2018 r. o godz. 17.00 odbędzie się wywiadówka dla rodziców uczniów naszej szkoły. Po niej zaplanowane jest zebranie Rady Rodziców.


PROSIMY O WSPARCIE - 1% podatku

Informacja do umieszczenia na zeznaniu podatkowym: Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Edukacji Dzieci i Młodzieży „OMNIBUS” KRS: 0000237488 dla SP8 Rudołtowice.


WYWIADÓWKA

21 listopada 2018 r. o godz. 17.00 odbędzie się wywiadówka dla rodziców uczniów naszej szkoły. Po niej zaplanowane jest zebranie Rady Rodziców.


PROSIMY O WSPARCIE - 1% podatku

Informacja do umieszczenia na zeznaniu podatkowym: Stowarzyszenie na Rzecz Wspierania Edukacji Dzieci i Młodzieży „OMNIBUS” KRS: 0000237488 dla SP8 Rudołtowice.


WYWIADÓWKA

21 listopada 2018 r. o godz. 17.00 odbędzie się wywiadówka dla rodziców uczniów naszej szkoły. Po niej zaplanowane jest zebranie Rady Rodziców.


PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO 2018/2019

  1. Założenia ogólne: Ocenie podlegają wiadomości , umiejętności oraz aktywność.
  2. Ocenianie:
    • Sprawdziany rozdziałowe
    • Kartkówki (zawsze są zapowiadane)
    • Odpowiedzi ustne: odpowiedz z 3 ostatnich lekcji. dialog, opowiadanie, opis, wiersz, scenka…
    • Prezentacje, projekty, wypracowania
    • Zadania domowe
    • Ćwiczenia dodatkowe o podwyższonym stopniu trudności dla chętnych uczniów
    • Ocena pracy na lekcji :samodzielna, w parach, grupowa
    • Premiowane miejsce w konkursach
    • Aktywność na lekcji : ocena cząstkowa lub: zbieranie plusów dla najaktywniejszych uczniów lub minusów jeśli nauczyciel stwierdzi brak pracy ucznia na lekcji. 5 znaków „+” oznacza ocenę cząstkową 5. 5 znaków „-” oznacza ocenę cząstkową 1. Znaki te odnotowuje nauczyciel w dzienniku elektronicznym.
    • Zeszyt przedmiotowy ucznia: może być sprawdzony raz w semestrze
    • Diagnoza semestralna :uczeń pisze na zakończenie każdego semestru test diagnostyczny obejmujący przerobiony materiał semestralny w celu dokonania samooceny. Ocena z testu wpisywana jest do dziennika ale nie ma wpływu na ocenę semestralną/ końcoworoczną.
  3. Prawa ucznia:
    • Uczeń może być nieprzygotowany dwa razy w semestrze– zgłasza to nauczycielowi na początku lekcji, za wyjątkiem zapowiedzianych wcześniej form sprawdzenia wiedzy.
    • W ciągu dwóch tygodni od otrzymania oceny może poprawić ocenę negatywną.
    • Po dłuższej nieobecności uczeń może nie odpowiadać lub nie pisać testu z materiału na którym był nieobecny, zaległości zobowiązany jest nadrobić w ciągu tygodnia.
    • Uczeń mają prawo ubiegać się o podwyższenie przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej. Chęć poprawy oceny zgłasza się u nauczyciela (ustnie lub pisemnie) najpóźniej 2 dni po uzyskaniu informacji o przewidywanej ocenie. Uczeń zobowiązany jest napisać test (obejmujący materiał z całego roku). Jeżeli stopień z testu jest wyższy niż ocena przewidywana- roczna ocena klasyfikacyjna ulega zmianie.
  1. Obowiązki ucznia:
    • Uczeń zobowiązany jest przynosić na każdą lekcję podręcznik, zeszyt ćwiczeń ,zeszyt przedmiotowy (najlepiej formatu A-4).
    • Systematycznie przygotowywać się do lekcji (w tym posiadać materiały niezbędne do zajęć tj. klej, nożyczki, zakreślacz).
    • Uczeń powinien uzupełnić brakujące oceny ze sprawdzianów i kartkówek oraz innych form po ustaleniu terminu z nauczycielem.
    • Uczeń wkleja dodatkowe materiały lekcyjne do zeszytu przedmiotowego.

Szczegółowe kryteria oceniania

Ocena celująca

  • Uczeń uzyskuje ze sprawdzianów oceny celujące oraz większość ocen cząstkowych celujących i bardzo dobrych.
  • Rozwiązuje dodatkowe zadania o podwyższonym stopniu trudności (co miesiąc otrzymuje zestaw zadań przeznaczony na ich miesięczną realizację) Brak dotrzymania terminu oddania zadań dodatkowych oznacza brak realizacji zadań dodatkowych). Wyjątek może stanowić choroba ucznia.
  • Wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. korzystanie ze słownika, poprawianie błędów, notatki).
  • Stosuje strategie komunikacyjne(np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty) oraz strategie kompensacyjne(np. opis, zastąpienie innym wyrazem) w wypadku, gdy nie zna lub nie pamięta jakiegoś wyrazu.
  • Uczeń samodzielnie poszerza wiedzę kulturową obszaru j. niemieckiego . Zna podstawowe informacje na temat krajów z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego oraz posiada świadomość związku między kulturą własną   i obcą oraz wrażliwość międzykulturową.
  • Uczeń wyraźnie wyróżnia się na tle grupy pod względem opanowania czterech zdolności językowych: pisania, rozumienia tekstu czytanego, rozumienia ze słuchu        i mówienia.
  • Uczeń bezbłędnie stosuje struktury gramatyczne oraz posiada bogaty zasób słów i wyrażeń.
  • Systematycznie i bardzo dobrze wykonuje zadania domowe.
  • Chętnie uczestniczy w konkursach i uzyskuje w nich wysokie wyniki.

Ocena bardzo dobra

  • Uczeń stara się jak najczęściej posługiwać na lekcji językiem niemieckim.
  • Bardzo dobrze zna i używa (pisemnie i ustnie) słownictwo i struktury gramatyczne nabyte w toku nauczania.
  • Reaguje na poprawiane przez nauczyciela sporadyczne błędy zarówno w pisowni jak    i w mówieniu (to znaczy zapamiętuje i stosuje wersje poprawne).
  • Oceny cząstkowe wskazują na bardzo dobry poziom opanowania materiału                    i przygotowania do zajęć.
  • Wypowiedzi (ustne i pisemne) ucznia są całkowicie poprawne, płynne oraz zawierają bogate słownictwo jak i rozbudowane struktury gramatyczne.
  • Systematycznie i bardzo dobrze wykonuje zadania domowe.
  • Stosuje strategie komunikacyjne(np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, rozumienie tekstu zawierającego nieznane słowa i zwroty) oraz strategie kompensacyjne(np. opis, zastąpienie innym wyrazem) w wypadku, gdy nie zna lub nie pamięta jakiegoś wyrazu.
  • Zna podstawowe informacje na temat krajów z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego oraz posiada świadomość związku między kulturą własną   i obcą oraz wrażliwość międzykulturową.

Ocena dobra

  • Choć rozwój czterech zdolności jest wyraźny, to jednak nie w stopniu porównywalnym. Uczeń np. gorzej pisze (forma, ortografia) niż mówi lub rozumie tekst czytany lub słuchany.
  • Zna i używa słowa i struktury gramatyczne nabyte w toku nauczania choć z drobnymi błędami.
  • Stosuje strategie komunikacyjne(np. domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu).
  • W wypowiedziach (pisemnych i ustnych) oraz przy rozwiązywaniu ćwiczeń uczeń czasem wymaga dodatkowych wyjaśnień i pomocy ze strony nauczyciela.
  • Zazwyczaj reaguje na błędy poprawiane przez nauczyciela.
  • Zazwyczaj potrafi zidentyfikować własny błąd i go poprawić.
  • Systematycznie i dobrze wykonuje zadania domowe.
  • Zna podstawowe informacje na temat krajów z uwzględnieniem kontekstu lokalnego, europejskiego i globalnego

         oraz posiada świadomość związku między kulturą własną i obcą oraz wrażliwość międzykulturową.

  • Oceny cząstkowe wskazują na dobry poziom opanowania materiału i przygotowania do zajęć.

Ocena dostateczna

  • Uczeń rozwija cztery zdolności językowe w stopniu nieporównywalnym, mając dodatkowo problemy w obrębie jednej lub więcej z nich np. mówi dość płynnie, ale nie zawsze zrozumiale, raczej rozumie tekst pisany ale brak umiejętności odgadywania znaczeń struktur, fraz lub słownictwa z kontekstu powoduje, że pewne fragmenty są dla ucznia zupełnie niezrozumiałe.
  • Raczej zna i używa struktury gramatyczne i słownictwo nabyte w toku nauczania lub zna je dość dobrze, lecz nie używa      w mowie i piśmie.
  • Dość często wymaga pomocy ze strony nauczyciela przy rozwiązywaniu ćwiczeń i formułowaniu wypowiedzi (ustnych i pisemnych).
  • Czasem reaguje na błędy poprawiane przez nauczyciela.
  • Oceny cząstkowe wskazują na dostateczny poziom opanowania materiału i przygotowania do zajęć.
  • Nie zawsze odrabia prace domowe.
  • Zna najważniejsze informacje na temat krajów niemieckojęzycznych z uwzględnieniem kontekstu lokalnego.

Ocena dopuszczająca

  • Uczeń rozwija cztery zdolności językowe w stopniu ograniczonym bazując raczej na umiejętnościach nabytych we wcześniejszym stadium nauki.
  • Zna i używa niektóre struktury gramatyczne i słownictwo nabyte w toku nauczania, jednak czasami nawiązanie komunikacji jest niemożliwe.
  • Uczeń wypowiada się, stosując pojedyncze słowa i struktury gramatyczne zawarte w programie nauczania, popełnia liczne błędy świadczące o nieznajomości struktur leksykalnych i gramatycznych, co zakłóca komunikację, wypowiedzi są niepoprawne fonetycznie.
  • Bardzo często wymaga pomocy nauczyciela.
  • Rzadko reaguje na błędy poprawiane przez nauczyciela.
  • Ma duży problem z identyfikacją własnego błędu.
  • Zna tylko niektóre informacje na temat krajów niemieckojęzycznych i potrafi porównać je z tradycjami własnego kraju.
  • Sporadycznie odrabia zadania domowe.

Ocena niedostateczna

  • Uczeń nie opanował wiadomości i umiejętności określonych wymaganiami edukacyjnymi.
  • Uczeń nie potrafi wypowiedzieć się na określony temat ani odpowiedzieć na bardzo proste pytania nauczyciela.
  • Popełnia liczne błędy, które uniemożliwiają komunikację.
  • Wymowa i intonacja uniemożliwiają zrozumienie. Wypowiedzi są chaotyczne, niespójne,
  • Uczeń nie potrafi zbudować prostego zdania. Zasób słownictwa jest bardzo ubogi i nie zawsze zgodny z tematem.
  • Uczeń nie wykazuje żadnej inicjatywy ani nie korzysta z możliwości poprawy ocen cząstkowych.
  • Pomimo zachęty i pomocy ze strony nauczyciela, uczeń nie nadrobił zaległości.

Opracowała mgr Alina Witosza

Copyright © 2018 SP8 RUDOŁTOWICE  Rights Reserved.